Je to lákavé. Levné botičky,
kabelky a jiné zboží, které se teď v předvánočním období i jindy hodí,
protože jsme parádivé a všichni bez ohledu na pohlaví máme rádi hezké věci. A
když se u toho, co se líbí, ještě blýská sleva, neodoláme. Objednáme přes
internet, zaplatíme a pak čekáme, až si zboží vyzvedneme a vyzkoušíme. Napětí
vzrůstá … a pak přijde … zklamání!
Přijde balíček, který jsme
vůbec nechtěli, zboží, co se nám nehodí a my musíme podstoupit martyrium
reklamace nebo vrácení zboží výměnou za zaplacené peníze. Honem běžíme zpátky na
stránky, ochladit si hlavu a zařídit nezbytné. Jenže ouha!
Při hledání lákavého zboží nám
totiž nějak ušlo, že stránky obsahují pouze nabídku, nemají žádnou informaci
ani o majiteli, ani o obchodě, ani žádné reklamační podmínky a kontaktní
adresy. Anonymní kontaktní formulář, který fungoval v době lákání, už
neodpovídá a zbydou nám jen oči pro pláč. Je to velké poučení do budoucna a
budiž to varování, protože podobných obchodů přibývá, jako muchomůrek po dešti.
Provozovatel je tajemný a nedosažitelný. A to doslova. Utajit informace o
prodejci lákavého zboží je totiž dost jednoduché.
Stává se, že informace v registrech
o majiteli domény jsou sice dohledatelné, ale adresa i jméno neexistují. Tím je
pak v koncích nejen spotřebitel, i příslušné instituce. Jehla prostě v kupce
sena není. Na takové doméně si pak může rejdit kdokoli, a když naláká
spotřebitele, kterého provozovatel nezajímá a klidně komunikuje před kontaktní
formulář bez jakékoli adresy a údajů, zaplatí nákup, aniž by cokoli viděl a
věděl, tak je mu každá rada drahá. Na takový obchod nenajde nejspíš ani
negativní recenze, protože s podobnou zkušeností se nikdo veřejně chlubit
nebude.
Nenakupujte na anonymních
e-shopech! Anebo máte tolik, abyste mohli vyhazovat peníze oknem ven? Opravdu
musíte mít ty boty ve slevě? Tak pozor, abyste nechodili bosi! Blíží se totiž zimní
období. Přejeme vám jen šťastné nákupy. Je to lákavé. Levné botičky,
kabelky a jiné zboží, které se teď v předvánočním období i jindy hodí,
protože jsme parádivé a všichni bez ohledu na pohlaví máme rádi hezké věci. A
když se u toho, co se líbí, ještě blýská sleva, neodoláme. Objednáme přes
internet, zaplatíme a pak čekáme, až si zboží vyzvedneme a vyzkoušíme. Napětí
vzrůstá … a pak přijde … zklamání!
Přijde balíček, který jsme
vůbec nechtěli, zboží, co se nám nehodí a my musíme podstoupit martyrium
reklamace nebo vrácení zboží výměnou za zaplacené peníze. Honem běžíme zpátky na
stránky, ochladit si hlavu a zařídit nezbytné. Jenže ouha!
Při hledání lákavého zboží nám
totiž nějak ušlo, že stránky obsahují pouze nabídku, nemají žádnou informaci
ani o majiteli, ani o obchodě, ani žádné reklamační podmínky a kontaktní
adresy. Anonymní kontaktní formulář, který fungoval v době lákání, už
neodpovídá a zbydou nám jen oči pro pláč. Je to velké poučení do budoucna a
budiž to varování, protože podobných obchodů přibývá, jako muchomůrek po dešti.
Provozovatel je tajemný a nedosažitelný. A to doslova. Utajit informace o
prodejci lákavého zboží je totiž dost jednoduché.
Stává se, že informace v registrech
o majiteli domény jsou sice dohledatelné, ale adresa i jméno neexistují. Tím je
pak v koncích nejen spotřebitel, i příslušné instituce. Jehla prostě v kupce
sena není. Na takové doméně si pak může rejdit kdokoli, a když naláká
spotřebitele, kterého provozovatel nezajímá a klidně komunikuje před kontaktní
formulář bez jakékoli adresy a údajů, zaplatí nákup, aniž by cokoli viděl a
věděl, tak je mu každá rada drahá. Na takový obchod nenajde nejspíš ani
negativní recenze, protože s podobnou zkušeností se nikdo veřejně chlubit
nebude.
Nenakupujte na anonymních
e-shopech! Anebo máte tolik, abyste mohli vyhazovat peníze oknem ven? Opravdu
musíte mít ty boty ve slevě? Tak pozor, abyste nechodili bosi! Blíží se totiž zimní
období. Přejeme vám jen šťastné nákupy.