Koupila
jsem si ve slevě zboží, které se ukázalo jako vadné. Prodávající mi sdělil, že
na toto zboží se reklamace nevztahuje.
Sleva
sama o sobě není důvodem, aby zboží nebylo možné reklamovat. Prodávající má
povinnost vyznačit případnou vadu na dokladu o zakoupení výrobku. Na tuto vadu
pak nelze uplatnit práva z vadného plnění. Je však možné reklamovat další
vady, které se na výrobku vyskytnou. Pokud chce mít spotřebitel jistotu, může
požádat o vyznačení rozsahu práva na příslušném dokladu (tzv. potvrzení nebo na
prodejním dokladu.
Citace z občanského
zákoníku:
§ 2164
Má-li věc
vadu, která nebrání užívat věc k určenému účelu, lze ji prodat jen za nižší
cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci. Prodávající kupujícího upozorní, že
věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.
§ 2165
(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo
z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od
převzetí.
(2) Je-li na prodávané věci, na jejím
obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními
předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce
za jakost.