V poslední době jsem si řešila internetové připojení a při té příležitosti se rozhodla zrevidovat konzumaci svých služeb u mobilních telefonů. Zjistila jsem, že už mám jiné potřeby než dřív a že by bylo namístě je přenastavit. Internet byl vyřešen celkem rychle, i když komunikace s dřívějším poskytovatelem mě doslova vyčerpala a ještě není u konce. Oni nechtějí pochopit, že skutečně hodlám služby ukončit. Ačkoli jsem jim to dala dvakrát písemně a deklarovala i ústně, chtějí ještě potvrzení na kontaktní formulář. Totéž chtějí i v dalších případech, přestože již mají potřebné údaje osobně podepsané. Při posledních hovorech, kdy se mě zase ptali na to samé (asi aby zkvalitnili služby) jsem se už rovnou zeptala, jestli rozumí česky a umí číst a když mi dychtivý volající sdělil, že ano, tak jsem mu řekla, aby si to přečetl a bral na vědomí. A kdyby to nepochopil, ať si přehraje nahrané hovory. Tak doufám, že to pochopí.
To můj mobilní operátor je jiná kvalita. Zavolám, řekne mi výhody i nevýhody, nastaví služby a končíme. Protože ho také nešetřím, mám už své výhody a pokaždé mi nabídnou minuty navíc. Tentokrát to bylo rovných padesát. Když to pracovnice nastavovala, zjistila, že už mám z dřívějška volných sto a trochu se zarazila (asi jestli to s nabídkou moc nepřehnala). Ještě pár telefonů a budu volat zadarmo.
No a aby mi to nebylo líto, ozval se i druhý operátor, kde jsem si předtím upravila služby značným snížením. Byla jsem poměrně spokojená, ale nabídka zněla lákavě.
„Podívejte se, my jsme si u vašeho vyúčtování všimli, jak byste mohla hodně ušetřit. Nabízíme vám o celých 150 volných minut více a ještě rychlejší internet za cenu (asi o 400 více). Tak co tomu říkáte?“
Říkám: „No, dobrý, no, ale já jsem byla až dosud se svým tarifem naprosto spokojená.“
„Ale celých 400 minut a ještě rychlejší internet! Nad čím ještě váháte?“
„Prostě bych si to vyúčtování taky ráda projela a promyslela si to.“
Vzdala to a já šla počítat. Poslední dvě vyúčtování byla trochu atypická, přesto ne tak dramatická. Současný tarif mi sice nabízel o pár minut méně, ale doživotní slevu na hlasové služby, o kterou bych při změně tarifu přišla. Ostatní rozdíly žádné. Takže výsledek byl jen v tom, že bych zaplatila o 400 měsíčně víc.
Děkuji, nechci. To samé se nedávno stalo manželovi. Skočil na výhodu a pak se divil, že furt jenom platí. Když mi půjčil jeho vyúčtování, zjistila jsem, že má při své šetrnosti s voláním k dobru celých 9000 Kč, které nemá šanci provolat, protože má moc vysoký tarif Jenomže ta nabídka prý byla tak výhodná a on pak tarify ze zásady nemění.
Je prostě zvyklý platit a věří svému operátorovi s nadstandartní péčí. 

převzato z idnes.cz