Ve světě internetového obchodování se jeden lehko ztratí. I když se legislativa pořád vylepšuje, o čemž svědčí i novela zákona o ochraně spotřebitele, protistrana je vždycky trochu vepředu, protože přijde na nějaký fígl, který ještě zákonodárce nenapadl.
Také
sledujeme on-line prostředí, a protože situace je nepřehledná a obzvláště
podivné firmy si zaplatí reklamu, aby zákazníka rychle ošálily a pak třeba beze
stopy zmizely, napadlo nás poradit, jak rychle ověřit, s kým máte tu čest.
Pokud
se vám líbí zboží, a nyní v období slev vás může leccos zaujmout,
zbystřete a podívejte se na stránku s kontakty. Jestli tam nebude
prokazatelně napsáno, kdo obchod provozuje, je na místě opatrnost. Podívejte se
do obchodních podmínek a nenechte se ošálit líbivými referencemi nebo „mazáním
medu kolem úst“ v podobě odpovědí na nejčastější dotazy. Jakmile tam není
adresa nebo telefon a nelze si obchod ověřit, raději nekupujte.
Podařilo
se nám najít zajímavý obchod, který sice vypadal věrohodně, ale kontakty nikde
a přes ověření domény na stránkách www.domeny.eu
se také prodejce zjistit nepodařilo, protože taková doména nebyla zaregistrovaná.
Je vidět, že fígle pořád ještě nedochází a budeme se muset zaměřit na nové
praktiky.