15.10.11

Rozbitá navigace


Čas od času se v e-mailu objevují zajímavé dotazy, které byste mohli v praxi využít i vy, tak jeden zveřejňuji.
Jsem už moc zoufalá a nevím jak dál. Mám problém s navigací, kterou jsme dostali k zakoupenému výrobku jako dárek. Manželovi spadla na zem a rozbil se displej.


Co s tím?
Nejprve je třeba uvést, že dárek není zakoupený výrobek a jako takový nelze reklamovat. Na dárky se záruční doba nevztahuje. Toužíte-li po nějakém výrobku, který lze náhodně získat zdarma, jako dárek k jinému, rozmyslete si dobře, zda je to výhodné. U některých výrobků je, pokud se rozbijí, následná oprava poměrně drahá a navíc není zakotvena povinnost zajistit servis, proto je zpravidla lepší mít výrobek se záruční dobou.

V tomto konkrétním případě se tedy nejedná o reklamaci, ale o opravu výrobku, kde byla vada navíc způsobená mechanickým poškozením spotřebitele, takže i reklamace by nejspíš byla zamítnutá jako neoprávněná. Nezbylo, než nechat výrobek opravit a pak se práva a povinnosti poskytovatele upravují příslušnými paragrafy občanského zákoníku, které souvisí s poskytnutím služby – opravy. Při sjednání opravy věci je zhotovitel povinen vydat objednateli písemné potvrzení o převzetí objednávky. Potvrzení musí obsahovat označení předmětu díla, a dále jeho rozsah, jakost, cenu za provedení díla a dobu jeho zhotovení.

V případě tohoto dotazu, bohužel, nedošlo k dodržení sjednaných podmínek a tak moje rada byla zaměřená na následné řešení, ale zde dodávám, že písemné potvrzení je nanejvýš žádoucí, protože i oprava je často zapeklitá věc, která se může neúměrně protáhnout, hlavně když nelze sehnat náhradní díly. Takže i když je to papír navíc, je lépe to nepodceňovat. Ale vy si s tím jistě už teď hravě poradíte.

Oblíbené

Translate