Častým dotazem při řešení
problémů s e-shopem bývá, jak si má spotřebitel ověřit, zda podnikatel,
který nabízí zboží nebo služby, vůbec existuje. Podle našich zkušeností
rozhodně stojí za to zjistit před uzavřením smlouvy, jestli je obchod správně
označen totožností prodávajícího.
Co je totožnost? Jsou o tom
sice dohady, ale minimálně název firmy a adresa. Uvedení názvu firmy jinak
patří k nešvarům, před kterými bychom chtěli varovat. Poctivý podnikatel
se nemá totiž za co stydět a zpravidla uvádí adresu, IČ i telefonní či e-mailový
kontakt. Anonymní kontaktní formulář opravdu nestačí, u anonymů raději
nenakupujte.
Vynecháme-li anonymní stránky,
obrátíme se raději na ty, co nabízí jméno a kontaktní údaje. Důvěřuj, ale
prověřuj, říká se a tak si ty „poctivé“ ještě trochu proklepneme. Kdo neví jak,
tak tady je návod:
Máte-li název firmy a IČ,
zadejte adresu wwwinfo.mfcr.cz
Podle jednoho údaje prověříte
správnost ostatních a tak máte aspoň jistotu, že v případě problémů se
zbožím nebo při reklamaci najdete tu správnou osobu. Zjistíte, zda je možné
komunikovat s obchodem v ČR, či zda je nutné psát do ciziny. To
všechno může hrát roli při vašem rozhodování, protože psát si s cizinou není
zadarmo.