30.07.19

Otestujte si svůj e-shop

Prodávající mají řadu povinností, ale jejich zanedbávání spotřebitelé někdy úplně tolerují. Nakupují instinktivně a pak se diví, že nemají kde uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě na vrácení, že neví, kde reklamovat nebo mívají problém s účtováním ceny. A pak – babo raď!
Přitom nedostatečné informace mohou signalizovat možné problémy již v době nákupu. Na co se tedy zaměřit? Není nutné číst všechno, stačí si ověřit a pokud možno zálohovat aspoň pár základních údajů. Patří mezi ně například:
·        název obchodní firmy nebo jména a příjmení a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby, u zahraniční osoby rovněž adresu podniku nebo organizační složky na území České republiky, byly-li zřízeny,

·         název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb,

·         cena zboží nebo služeb, z níž jednoznačně vyplývá, zda je uvedena včetně všech daní a poplatků, mají-li k ní být připočítávány,

·         náklady na dodání,

·         způsob platby, dodání nebo plnění,

·         náklady na použití komunikačních prostředků na dálku,

·         doba, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti,

·        rozsah poskytování informací o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace
Prodávající sice musí poskytnout údajů daleko více, ale absence těchto základních může přinést spotřebitelům následně řadu problémů. Například, když dodatečně zjistí, že obchod sídlí daleko od EU, že nemá místo určené pro kontakt se zákazníky, vrácené zboží nikde nepřebírá a komunikace se spotřebitelem se přerušila. Nemluvě o tom, že o reklamacích si může kupující nechat jenom zdát, jak později zjistí i na stránkách obchodu. A přitom to všechno vypadalo lákavě a výhodně! Skoro jako sen.

Máte-li problémy s nákupem na e-shopu, napište do poradny, nasměrujeme vás na příslušný úřad nebo se pokusíme poradit vhodné řešení.



Oblíbené

Translate