Prodávající mají řadu
povinností, ale jejich zanedbávání spotřebitelé někdy úplně tolerují. Nakupují
instinktivně a pak se diví, že nemají kde uplatnit právo na odstoupení od kupní
smlouvy ve 14 denní lhůtě na vrácení, že neví, kde reklamovat nebo mívají
problém s účtováním ceny. A pak – babo raď!
Přitom nedostatečné informace
mohou signalizovat možné problémy již v době nákupu. Na co se tedy
zaměřit? Není nutné číst všechno, stačí si ověřit a pokud možno zálohovat aspoň
pár základních údajů. Patří mezi ně například:
· název obchodní firmy nebo jména a příjmení a identifikační číslo dodavatele,
sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby, u zahraniční osoby
rovněž adresu podniku nebo organizační složky na území České republiky,
byly-li zřízeny,
·
název a hlavní charakteristiky zboží nebo
služeb,
·
cena zboží nebo služeb, z
níž jednoznačně vyplývá, zda je uvedena včetně všech daní a poplatků, mají-li k
ní být připočítávány,
·
náklady na dodání,
·
způsob platby, dodání nebo plnění,
·
náklady na použití komunikačních prostředků
na dálku,
·
doba, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti,
· rozsah
poskytování informací o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace
Prodávající sice musí poskytnout údajů daleko více,
ale absence těchto základních může přinést spotřebitelům následně řadu problémů.
Například, když dodatečně zjistí, že obchod sídlí daleko od EU, že nemá místo
určené pro kontakt se zákazníky, vrácené zboží nikde nepřebírá a komunikace se
spotřebitelem se přerušila. Nemluvě o tom, že o reklamacích si může kupující nechat
jenom zdát, jak později zjistí i na stránkách obchodu. A přitom to všechno
vypadalo lákavě a výhodně! Skoro jako sen.
Máte-li problémy s nákupem na e-shopu, napište do poradny, nasměrujeme vás na příslušný úřad nebo se pokusíme poradit vhodné řešení.
Máte-li problémy s nákupem na e-shopu, napište do poradny, nasměrujeme vás na příslušný úřad nebo se pokusíme poradit vhodné řešení.