Zajímalo
by mne, zda je povinné mít na prodejně reklamační řád, hlavně
z pohledu nové právní úpravy.
Od
1. 1. 2014 nabývá kromě občanského zákoníku účinnosti i
novela zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v niž byl
mj. upraven § 13 ve věci reklamací a zní takto:
Prodávající
je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách
a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen
„reklamace“), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Z
citovaného ustanovení lze usuzovat, že prodávající má
povinnost spotřebitele informovat, tedy zpřístupnit informace o reklamaci (například na viditelném
místě umístit reklamační řád). Podmínky pro uplatnění reklamace
nemohou obsahovat ustanovení v rozporu s
platnou právní úpravou.
Povinnost se týká i elektronického obchodování.
Povinnost se týká i elektronického obchodování.